مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: در 6 ماهه نخست‌سال‌جاری با اقدام به موقع‌تیم‌های گشت یگان‌حفاظت سازمان‌ملی زمین و مسکن مستقر در اداره کل راه و شهرسازی گیلان بیش از 31 هکتار از اراضی‌ملی به ارزش‌حدود 731 میلیارد ریال آزادسازی و به بیت‌المال بازگشت.

به گزارش ندای گیلان از رشت، نخستین جلسه همایش آموزش و گفتمان تخصصی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان گیلان با حضور مدیر کل راه و شهرسازی، در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

سرهنگ نظمی‌فرماندهی‌یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان گیلان ضمن تشکر از پشتیبانی و حمایت‌های مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان به ارائه گزارش کار 6 ماهه نخست سال 95 پرداخت.

وی در خصوص وظایف یگان حفاظت گفت: جلوگیری از اخلال، تصرف، تجاوز،تخریب و دخالت در اراضی عمومی، تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان، متصرفان و متجاوزان از وظایف و اختیارات این یگان است.

علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان ضمن تشکر از سرهنگ‌نظمی فرماندهی‌یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان گیلان و همکاران‌شان جهت پیگیری موضوعات با جدیت و اقدامات خوب 6 ماهه نخست سالجاری، انتخاب ایشان را بعنوان فرمانده نمونه یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن  کشوری تبریک گفت.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تصریح کرد: با توجه به موقعیت اقلیمی گیلان ، این استان بیشتر مورد توجه زمین خواران است ویگان حفاظت از اراضی ملی استان باید  مبارزه با زمین خواران را بزرگترین وظیفه خود بدانند.

خاوری با اعلام اینکه در 6 ماهه نخست سالجاری بااقدام به موقع تیم های گشت یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن مستقر در اداره کل راه و شهرسازی گیلان بیش از 31 هکتار از اراضی ملی به ارزش حدود 731 میلیارد ریال آزادسازی و به بیت المال بازگشت اضافه کرد: بیشترین رفع تصرفات از حیث ارزش ریالی مربوط به مرکز و شرق استان گیلان است.

وی با اشاره به اینکه همه باید به قانون احترام بگذارند، افزود: از همه همکاران یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن  استان انتظار داریم با همه متصرفین با دید یکسان برخورد شود.

در پایان جلسه از 4 نفر از نیروهای برتر یگان حفاظت از اراضی ملی زمین و مسکن استان گیلان با اهدای لوح سپاس و جوایزی تقدیر بعمل آمد.