وی با بیان اینکه این سرزمین، سرزمین خمینی است، گفت: همه دنیا ملت ایران را آزموده‌اند اگر کسی چپ به این مملکت نگاه کند زیر سایه فرماندهی کل قوا ملت اجازه هیچ گونه تعدی به این مملکت را نمی‌دهد.

به گزارش ندای گیلان به نقل از فارس،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی تولیت حرم امام خمینی (ره) صبح امروز (پنج‌شنبه) طی سخنانی در بیست و ششمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: 14 خرداد را که مصادف شده با سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت ولی‌عصر (عج) گرامی می‌داریم و قبل از هر چیزی از خداوند متعال مسئلت می‌کنیم ما را جزو یاران حضرت صاحب‌العصر و همچنین جزو پیروان خدوم امام عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی قرار دهد.

وی ادامه داد: در دوره حضرت صاحب‌الزمان است که عدالت به صورت کامل بسط پیدا می‌کند یعنی آن زمان عدالت توسعه کامل پیدا می‌کند، هیچ کدام از پیامبران این توفیق را پیدا نکردند که عدالت را به صورت کامل پیاده کنند و هیچ یک از پیامبران و اولیا و ائمه اطهار این توفیق را نداشتند یعنی شرایط جامعه اجازه نمی‌داد و مهیا نبود که عدالت پیاده شود و تنها در دوره امام زمان (عج) شاهد خواهیم بود که عدالت به طور کامل توسعه پیدا می‌کند و اجرایی می‌شود.

نوه امام (ره) در بخش دیگری از سخنانش گفت: امام خمینی این ویژگی دوران حضرت عصر را به عنوان ویژگی منحصر به فرد توصیف می‌کنند و می‌فرمایند تمام صلحا و انبیا آمدند اما تنها امام عصر است که می‌تواند عدالت را اجرایی کند.

سیدحسن خمینی بر همین اساس یادآور شد: در تعبیر حضرت امام عدل یعنی رفع انحراف، انحراف را هم از عرصه شرع و هم از عرصه فضای مادی بشریت و هم انحراف را از جهات روحی می‌زدایند. جامعه‌ای که هم‌دوش و همراه با صاحب عصر (عج) می‌شود دیگر جامعه منحرف نیست و در او انحرافات روحی و مالی و عملی وجود ندارد و بالاتر از همه اینها انحرافات عقلی نیست به تعبیر حضرت امام (ره).

وی اضافه کرد: در چنین جامعه‌ای عقاید مردمان از زیر زمین کدر مادیت بیرون می‌آید و در روایات هم آمده که حضور حضرت عصر باعث می‌شود علم تکامل پیدا کند و علت آن هم جلوگیری از انحرافاتی است که می‌تواند در عرصه تدبیر و استنتاج باشد.

تولیت آستان حضرت امام (ره) تصریح کرد: ویژگی دومی که در کلام امام (ره) برای دوران صاحب عصر مورد اشاره قرار گرفته زندگی برادروار است، وقتی حضرت ظهور می‌کنند همه برادروار زندگی می‌کنند، پیشینه تاریخ بشر سرشار از جنگ‌ها و نزاع‌هاست، چه مقدار در طول تاریخ انسان‌ها یکدیگر را کشته‌اند و از بین برده‌اند؟ همین امروز در جامعه اسلامی مشاهده می‌کنید که گروهی که سابقاً آنها را مرتجعین منطقه می‌نامیدیم امروز در کشورهای ارتجاعی ریشه دارند و منطقه را به چه آشوبی کشانده‌اند و برادری جامعه اسلامی را مورد هدف قرار داده‌اند.

وی افزود: آن چیزی که تحت عنوان واژه‌های مختلف مقدس برای خودشان برگزیده‌اند، این افراد از آن آرمان‌های مهدویت که امام بزرگوار مورد اشاره قرار می‌دهند چه مقدار به دورند. آرمان مهدویت آرمان همدلی، برابری، برادری و با هم زیستن است. ما در این روزها نمی‌توانیم سخن بگوییم و خون گریه نکنیم از حوادثی که در عراق، سوریه، یمن، بحرین و برخی سرزمین‌های دیگر اسلامی واقع می‌شود.

سیدحسن خمینی تأکید کرد: امروز جامعه اسلامی آبستن حوادث بسیار تلخی است که نطفه نامقدس آن را نه تنها بی‌تردید کسانی گذاشتند که هیچ علاقه و ارادتی به جامعه اسلامی ندارند، بلکه حتی سرشار از بغض و کینه هستند. یک گروهی آمدند در کشور همسایه نشسته‌اند و به اسم دین سر می‌بُرند، آتش می‌زنند جز اینکه انسان‌کشی راه می‌اندازند فاجعه دیگر این است که چهره بسیار بدی را از دین اسلام و شخصیت مبارک پیامبر (ص) جلوه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید یکی از آرمانی‌ترین رشحات این انقلاب اسلامی «هفته وحدت» بود، امام بزرگوار ما ‌آمد که امت اسلامی یکپارچه شود و زمینه‌سازی ظهور حضرت یعنی همین، یعنی برادروار و همراه یکدیگر باشیم، اقوام مختلف و گروه‌های مختلف و شیعه و سنی! چه بلایی امروز بر سر جامعه اسلامی در تمام این کشورها آمده، گروهی خشن، نامقدس و بیراهه‌رو و غلط تمام تمدن اسلامی را مورد هدف قرار دادند و این یک فاجعه است و فاجعه دوم این است که به نام اسلام و دین این فجایع ثبت می‌شوند.

سیدحسن خمینی اضافه کرد: انقلاب شما مردم و انقلاب این مرد بزرگ انقلاب برادری و انقلاب محبت بود و پیام این انقلاب به دنیا این بود که فردایی بهتر را زیر سایه حضرت عصر بسازیم و قرار است این پرچم را به دست کسی که عقل را در دنیا توسعه می‌دهد، برسد، قرار است این پرچم به دست مردی برسد که آمیخته از عدالت است آن وقت امروز در کنار گوشمان می‌بینیم که یک گروهی که قطعاً تحت حمایت خارجی‌ها در رأس آنها صهیونیست‌ها هستند، چه فضایی را برای جامعه اسلامی به وجود آوردند.

وی ادامه داد: این دشمنی بزرگ آنان به فضایی رسیده که جامعه اسلامی که در اوج بیداری اسلامی به فرموده رهبر معظم انقلاب بود، امروز به این وضع افتاده و در هر نقطه‌ای هر کسی به اندازه بُرد اسلحه‌ای که در دست دارد فرماندهی می‌کند و نفوذ کلام دارد، آیا جای ندارد جامعه اسلامی در چنین شرایطی خون گریه کند؟

سیدحسن خمینی اضافه کرد: این فاجعه‌ای که در سوریه اتفاق می‌افتد، فاجعه‌ای که در یمن اتفاق می‌افتد، مردمی آمده‌اند و حکومتی را تشکیل دادند و یک امت مسلمان و امتی که اتکایش به نیروی مردمی خودش بود، توسط همه و حتی برخی سازمان‌ها محاصره می‌شوند و حتی نزدیک‌ترین و ابتدایی‌ترین وسایل را به آنان نمی‌رسانند.

وی با بیان اینکه این سرزمین، سرزمین خمینی است، گفت: همه دنیا ملت ایران را آزموده‌اند اگر کسی چپ به این مملکت نگاه کند زیر سایه فرماندهی کل قوا ملت اجازه هیچ گونه تعدی به این مملکت را نمی‌دهد.

تولیت آستان حضرت امام در ادامه سخنانش یادآور شد: ما تمامیت ارضی، حفظ استقلال، حفظ وجب به وجب این خاک و حفظ امنیتی که امروز در منطقه بلکه می‌شود در جهان گفت در بالاترین نقطه قرار دارد، به هیچ قیمتی از دست نمی‌دهیم و اگر تقدیر قرار بگیرد و رهبر معظم انقلاب فرمانده کل قوا تصمیم بگیرند اختلافات در همه سطوح برداشته می‌شود و یک کلام خواهیم شد.

تولیت آستان مرقد امام خمینی(ره) اظهار داشت: حضرت فردای جامعه انسانیت را و آینده بشریت را خواهد ساخت. اسلام آن بزرگوار، اسلام رحمت، عطوفت، برابری و برادری است.

وی افزود: امام(ره) فرمود: ویژگی دوره امام زمان(عج) زندگی برادروار است. در کلام امام خواندیم که 2 ویژگی منحصر به آن بزرگوار است. اول اینکه تمام جامعه انسانی برادروار زندگی خواهند کرد و دوم اینکه عدالت تحقق خواهد یافت.

سیدحسن خمینی خاطرنشان کرد: آمدند بزرگانی اما این توفیق منحصر به حضرت است، به خاطر اینکه عقول رشد کرده و مردمان همراه شده‌اند و دست‌ها در دست هم قرار گرفته است.

تولیت آستان مرقد امام خمینی(ره) در پایان گفت: امام فردی بود که در این جامعه تذکار نام خداوند متعال بود و در این جامعه یادآور جمال با کمال علی(ع) و اولاد علی (ع) بود و پس از سال‌ها پرچم دینداری را در این جامعه برافراشت.