سرپرست اداره کل بهزیستی گیلان به همراه معاونین و جمعی از کارکنان بهزیستی، با حضور و نهادن شاخه های گل بر سر مزار آرسن میناسیان ، به این بزرگمرد نیکوکار ادای احترام کردند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سیدمهدی خدمت بین دانا درحاشیه برگزاری این مراسم درگفتگو با خبرنگاران بیان داشت: با گذشت چهل و پنج سال ازدرگذشت آرسن میناسیان هنوز یاد و خاطره او در اذهان مردم گیلان مانده است و این بخاطرشخصیت نیکوکار وی بوده و برای همین هرساله جمعی از مسئولان و فرهیختگان و مفاخر ادبی و هنری و نیکوکاران گیلان برسر مزار او حاضر شده و یادش را گرامی میدارند.

وی گفت: مرحوم میناسیان شخصیت اجتماعی ارزشمند داشت و درزمینه کمک‌های نیکوکارانه هرگز نیازمندانی را که به وی مراجعه می‌کردند ناامید نمی‌کرد.

سرپرست اداره کل بهزیستی گیلان با بیان اینکه آنمرحوم بعنوان یک داروساز، داروها را بصورت رایگان در اختیار بیماران نیازمند قرارمیداد گفت: وی با همکاری خیّران گیلانی مانند مرحوم حکیم‌زاده و آیت‌الله ضیابری آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت (اولین در کشور) را تاسیس کرد وبا تمام وجود درخدمت سالمندان و معلولین بود و  حتی زمانی که بیماری ریوی داشت بازهم مشغول خدمت‌رسانی بود که جان به جان آفرین تسلیم نمود.

خدمت بین دانا افزود: در سال جاری، اولین روزماه مبارک رمضان برابر است با سالروز درگذشت این مرد گیلانی که از تبار ارامنه گیلان و پیرو دین مسیح است اما نقش بزرگی که درعرصه نیکوکاری داشت باعث شد که عُلمای بزرگ گیلانی همچون مرحوم آیت الله ضیابری همواره او را بعنوان امین خود قرارداده تا کمک‌هایی که مردم برای نیازمندان کنار میگذاردند به صرف و صلاح خود، به دست نیازمندان برسانند و این حرکت زیبای آیت الله ضیابری، جلوه‌ای ماندگار از همبستگی ادیان را به نمایش گذارد.

وی در ادامه افزود: موسیو آرسن که بنیانگذار اولین داروخانه شبانه روزی و آسایشگاه معلولین و سالمندان ایران در شهر رشت بود با وجود مسیحی و ارمنی بودن، مورد احترام مسلمانان شهر باران‌های نقره‌ای بود به گونه‌ای که پس از وفاتش درسال ۱۳۵۶ بازار رشت تعطیل شد و مردم رشت یا حسین‌گویان تابوت او را همراهی کردند.

سرپرست بهزیستی گیلان در پایان اذعان داشت: آرسن میناسیان گرچه درمداوای بیماران، کمک به مستمندان و تاسیس آسایشگاه معلولین رشت نقش بزرگی ایفا نمود اما کار بزرگ و سترگ او بنای «اندیشه نیکوکاری» بود که تا ابد در خاطره و  تفکر گیلانیان جاودانه خواهد ماند و چراغ راه و راهنمای انسانها خواهد بود تا به یاد داشته باشند که نیکی و نیکوکاری از یادها زدوده نخواهد شد. او به چشم مردم گیلان مسیح مجسم بود و از این نظر به مسیح گیلان معروف شد.