مدیرکل هواشناسی استان گیلان از کاهش دما، وزش باد، بارندگی و بارش برف در ارتفاعات از پنج‌شنبه‌شب در استان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،محمد دادرس با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در روزهای آینده اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده شمالی شدن جریانات سطح زمین و نفوذ تدریجی توده‌هوای سرد و بارشی از پنج‌شنبه‌شب در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا ۶ تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد افزود: بارندگی از پنج‌شنبه‌شب تا صبح جمعه در بعضی از نقاط به‌ویژه نواحی مرکزی، شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های این نواحی از شدت بیشتری برخوردار است و علاوه بر بارش شدید باران در نواحی ساحلی، وزش باد نیز پیش‌بینی می‌شود.

 مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه بارش در ارتفاعات بالاتر از دو هزار متر به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش برف، بارندگی، کاهش دید افقی، لغزندگی جاده‌ها و مه‌آلود بودن هوا، احتمال اختلال در تردد جاده‌ای وجود دارد.

دادرس با اشاره به اینکه رانندگان حتماً تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند بیان کرد: رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر رادارند حتماً تجهیزات زمستانه ازجمله زنجیر چرخ، آذوقه و لباس گرم به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آینده دریا به دلیل طوفانی بودن، برای فعالیت‌های دریانوردی و صیادی مناسب نیست تصریح کرد: با توجه به‌ احتمال آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها به‌ویژه در نواحی مرکزی، شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های این نواحی، مردم از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی، باغداران و مرغداری‌ها تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

دادرس با اشاره به اینکه این سامانه بارشی از جمعه‌شب تضعیف می‌شود خاطرنشان کرد: با تضعیف شدن این سامانه بارشی از آخر وقت جمعه، بارش به‌صورت متناوب و با شدت کمتر تا یکشنبه ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات به عمل‌آورند تصریح کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان بابیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی می‌شود گفت: مسئولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر کنند.