معاون اول قوه قضائیه در خصوص آخرین جزئیات اجرای حکم مهدی هاشمی، صدور حکم اعدام رئیس عرفان حلقه و بازداشت بقایی توضیحاتی ارائه کرد.

ندای گیلان:معاون اول قوه قضائیه در خصوص آخرین جزئیات اجرای حکم مهدی هاشمی، صدور حکم اعدام رئیس عرفان حلقه و بازداشت بقایی توضیحاتی ارائه کرد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران دستگاه قضایی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه حکم مهدی هاشمی چه زمانی اجرا می‌شود گفت: زمان دقیقش را نمی‌دانم اما پرونده در مرحله اجراست و دادسرا اقدام می‌کند اما روز مشخص آن را نمی‌دانم.

وی در خصوص علت بازداشت حمید بقایی نیز گفت: از بیان جزئیات معذورم.

معاون اول قوه قضائیه در خصوص برخی اخبار منتشر شده مبنی بر صدور حکم اعدام محمدعلی طاهری رئیس عرفان حلقه گفت: هنوز احکامش قطعی نیست و مسائلی که مطرح شده از قاضی جویا شدم که تائید می‌کند یا نه ولی علی‌الفرض هم که حکم صادر شده باشد، حکم قطعی نیست.

سخنگوی دستگاه قضایی در خصوص برنامه‌های قوه قضائیه برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران دستگاه قضایی گفت: خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان در متن انقلاب بوده و هستند و صاحبان انقلاب هستند.

وی ادامه داد: آنها هستند که باید از ما حمایت کنند اما متولیان امر هم وظیفه دارند نهایت تلاش خود را انجام دهند که کوچکترین مشکل، کاستی و گرفتاری در زندگی این عزیزان وجود نداشته باشد و طبعاً قوه قضائیه در حد مقدوراتش تلاش می‌کند که به مسئولیت سنگین خود جامه عمل بپوشاند./فارس