مدیر کل منابع طبیعی گیلان با اشاره به وقوع آتش سوزی در مناطق جنگلی دو شهرستان این استان، گفت: آتش مهار و در کنترل قرار دارد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حامد اختری با اشاره به وزش شدید باد در استان گیلان، اظهار کرد: طی دو روز گذشته شاهد بروز آتش سوزی در سطح مراتع و جنگل‌های شهرستان رودبار و سیاهکل بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه مناطق جنگلی روستای نقل بر و رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار دچار حریق شدند، گفت: با توجه به حضور نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی از ساعات ابتدایی آتش سوزی در منطقه حضور یافتند.

مدیر کل منابع طبیعی گیلان با اشاره به بارش باران و تلاش‌های انجام شده آتش به صورت کامل مهار شد، افزود: منطقه اشکراب منطقه سیاهکل نیز دچار حریق شده بود که در حال حاضر آتش در کنترل نیروهای حاضر یگان حفاظت منابع طبیعی، امدادی، بسیج و مردمی است.

وی ادامه داد: با توجه به وزش باد شدید نیروها تا عادی شدن شرایط در این منطقه حضور دارند.

اختری با بیان اینکه در حال حاضر میزان دقیق مناطق خسارت دیده مشخص نیست و باید تا زمان عادی شدن شرایط منتظر بمانیم، تصریح کرد: آتش سوزی‌های سطحی است.

وی با اشاره به اینکه مناطق جنگلی و درختان در این آتش سوزی دچار آسیب دیدگی جدی نشده‌اند، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر حریق در میان لاش برگ‌ها کف جنگل‌ها بوده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از دستگاه قضائی استان خواست با توجه به اینکه هر بار آتش سوزی‌ها در یک مکان خاص رخ داده و شائبه عمدی بودن این اتفاق وجود دارد در این زمینه در کنار منابع طبیعی بوده و اقدامات لازم را انحام دهند.