مدیرعامل هلال احمر گیلان ب اشاره به آتش سوزی شب گذشته در استان گفت: تعدادی از ساکنان و گردشگران در نزدیکی مناطق دچار حریق که در معرض خطر جانی قرار داشتند را تخلیه کردیم و خوشبختانه تاکنون تلفات و صدمات جسمی گزارش نشده است.

به گزارش ندای گیلان؛مهدی ولی پور  مدیرعامل هلال احمر گیلان درباره آخرین وضعیت آتش‌سوزی جنگل های گیلان، اظهار کرد: از حدود ساعت 20 شامگاه گذشته براساس اطلاعات واصله از شعب هلال احمر در شهرستان ها و ستاد مدیریت بحران استان، آتش سوزی در جنگل شهرستان های لاهیجان، لنگرود، سیاهکل، شفت، صومعه سرا، فومن، ماسال و بخش هایی از رودبار گزارش شد.

وی، با بیان اینکه نیروهای امدادی از شهرستان های نزدیک به مناطق تحت آسیب را به کمک فرستادیم، افزود: با حضور به موقع دستگاه های مسئول، امدادگران جمعیت هلال احمر استان و بسیج مردمی تا ساعت 5 صبح امروز آتش سوزی به ویژه در منطقه ماسال تقریبا کنترل شد.

وی اضافه کرد: تعدادی از ساکنان و گردشگران در نزدیکی مناطق دچار حریق که در معرض خطر جانی قرار داشتند را تخلیه کردیم و خوشبختانه تاکنون تلفات و صدمات جسمی گزارش نشده است.

ولی پور، از مهار کامل آتش سوزی تا بعد از ظهر امروز خبر داد و خاطرنشان کرد: وسعت آتش سوزی دز جنگل ها خیلی زیاد بود. احتمالا استقرار مسافران در حاشیه جنگل و روشن کردن آتش در پی وقوع پدیده باد گرم شدید این آتش سوزی را رقم زده است.

مدیرعامل هلال احمر گیلان، با اشاره به افزایش دما از 16 درجه تا 40 درجه در پی وزش باد گرم، گفت: درختان و مراتع خشک هستند و کوچک ترین آتس سوزی سریعا گسترش پیدا می کند لذا اگر نکات ایمنی را جدی بگیریم، خیلی از این اتفاقات رخ نمی دهد.