داداشی از مدیرعامل آب و فاضلاب کشور درخواست کرد هرچه سریع‌تر پروسه احداث سیستم شبکه‌گذاری فاضلاب را آغاز کنند چراکه مردم در معرض بیماری‌های خطرناک قرار گرفته اند.

به گزارش ندای گیلان،ولی‌ داداشی در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود از ریاست سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد حق مرزی و حق مسلم کارمندان آستارا را طبق قانون پرداخت کند و خطاب به وزیر امور خارجه، گفت: عدم توانایی در مذاکره با کشور جمهوری آذربایجان و عدم حصول نتیجه در رابطه با موضوع “توافق گذر مرزی” برای دستگاه سیاست خارجی و وزارت امور خارج نقصی بزرگ محسوب می‌شود و جای  انتقاد دارد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه مذاکرات دیپلماتیک، بین‌المللی و سیاسی بر عهده وزارت امور خارجه است، ادامه داد: اگرچه عدم حصول نتیجه مذاکرات به دستگاه‌های حاکمیتی کشور جمهوری آذربایجان مربوطه می شود اما استنباط اینجانب به عنوان نماینده مردم این است که وزارت امور خارجه در این امر جدی وارد مذاکره نشده است لذا آقای ظریف از شما می‌خواهم برای حل این مشکل تمایل جدی نشان دهید.

وی درخصوص شبکه گذاری فاضلاب شهرستان آستارا نیز گفت: متاسفانه در گذشته از بودجه دولتی برای این پروژه، هیچ ردیف اعتباری در نظر گرفته نشده بود، اما از آقای  چیتچیان وزیر سابق نیرو و نوبخت ریاست سازمان برنامه و بودجه به دلیل آنکه پیگیری‌های یک ساله اینجاب را ارج نهادند و برای پروژه مذکور ردیفی از اعتبارات ملی باز کردید قدردانی می‌کنم.

داداشی از مدیرعامل آب و فاضلاب کشور درخواست کرد هرچه سریع‌تر پروسه احداث سیستم شبکه‌گذاری فاضلاب را آغاز کنند چراکه مردم در معرض بیماری‌های خطرناک قرار گرفته اند.

داداشی همچنین از وزیر آموزش و پرورش خواست کرد جهت اجرای سند بنیادین تحول آموزش و پرورش براساس برنامه توسعه ششم برنامه ارائه دهد و اضافه کرد:  نیروهای انسانی از جمله مربیان پیش دبستانی جا مانده، آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی و حق‌التدریس‌ها هر زودتر عیین تکلیف شوند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شواری اسلامی ادامه اداد: آقای وزیر آموزش و پرورش بی‌معناست،اگر شما بخواهید با این همه نیروی بلاتکلیف برای جبران کسری نیرو از نیروهای بازنشسته استفاده کنید؛لذا ظاهرا بانک اطلاعاتی جامع از آموزش و  پرورش در آن وزارتخانه وجود ندارد به همین دلیل ضروری است وزیر محترم به این مهم توجه کرده و دستور ویژه‌ای صادر کنند.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی، گفت: قول داده بودید پروژه بارانداز راه آهن آستارا به آستارا در سال 95 افتتاح شود اما متاسفانه محقق نشد و باز قول افتتاح آن در پاییز 97 را دادید؛لذا از شما می‌خواهم به عهد خود پایبند باشید و به فکر راه آهن آستارا به رشت و تملک اراضی آن نیز باشید.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح داد:به سازمان خصوصی سازی هشدار می‌دهم به اموال ملت و دولت آتش حراج نزنید.