به گزارش ندای گیلان، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: بیش از نیمی از گنجایش سد سفیدرود تاکنون آبگیری شده است. وحید خرمی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به بارندگی که داشتیم، حجم ذخیر پشت سدسفیدرود به ۶۰۴ میلیون متر مکعب رسیده است و این میزان معادل۵۸ درصد حجم پشت این سد مخزنی است. […]

به گزارش ندای گیلان، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: بیش از نیمی از گنجایش سد سفیدرود تاکنون آبگیری شده است.

وحید خرمی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به بارندگی که داشتیم، حجم ذخیر پشت سدسفیدرود به ۶۰۴ میلیون متر مکعب رسیده است و این میزان معادل۵۸ درصد حجم پشت این سد مخزنی است.

وی افزود: شرایط کنونی آبگیری سدسفیدرود برای این موقع از سال شرایط مثبتی است و اگر با این سرعت ادامه یابد، اسفندماه سال جاری رهاسازی آب را خواهیم داشت.

خرمی در خصوص مدیریت مصرف آب کشاورزی، تصریح کرد: یکی از راه‌های مهم برای مدیریت در مصرف آب، لایه‌روبی انهار است و امسال نیز طبق کار هرساله انجام آن را در برنامه داریم.

وی افزود: لایه‌روبی انهار هرساله نزدیک فصل کشاورزی انجام می‌شود تا بیشترین اثر را داشته باشد و پیش‌بینی می‌شود، امسال ۵۰۰ کیلومتر لایه‌روبی انهار در استان انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: همچنین ۴۰۰ ایستگاه پمپاژ و ۳۰۰ حلقه چاه نیز راه‌ندازی خواهد شد تا سال زراعی را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دبی وروردی آب ۵۸ مترمکعب و خروجی آب در این سد ۵ متر مکعب است.

 

منبع