مهرداد لاهوتی گفت:اگر قرار به مبارزه جدی باشد، دو نامزد شاخص این جا مطرح هستند آقای سیدابراهیم رئیسی از جریان اصولگرایان و آقای علی لاریجانی از جریان اعتدال. البته این دو با هم در عرصه انتخابات حاضر نمی شوند اما هر کدام به تنهایی بیایند قطعا رئیس جمهور می شوند.

به گزارش ندای گیلان،فعال سیاسی اعتدالگرا با بیان اینکه قطعا یک نفر از میان آقایان رئیسی و لاریجانی رئیس جمهور آینده ایران خواهد بود، تأکید کرد: تا الان اخبارهای متفاوتی درباره تصمیم آقای رئیسی منتشر می شود. اگر به هر دلیلی ایشان در انتخابات ثبت نام نکند. آقای لاریجانی می آید و برنده میدان رقابت می شود.

انتخابات وارد فاز جدی خود شده است و از فردا نامزدها می توانند بروند و نام نویسی کنند اما آنچه در این میان اهمیت دارد، تصمیم سیدابراهیم رئیسی است چراکه بسیاری از شخصیت ها نهایی کردن تصمیم خود را به آمدن یا نیامدن او گره زده اند.

مهرداد لاهوتی در گفتگو با نامه نیوز درباره آرایش صحنه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: حضور همه جریان های سیاسی در صحنه انتخابات باعث افزایش مشارکت مردم پای صندوق های رأی می شود. البته مردم گلایه هایی دارند، با ارائه برنامه های عملیاتی باید به آنها امید داد تا جامعه متوجه شود وضعیت کشور به این شکل باقی نمی ماند.

وی با اشاره به وجود گرایش های مختلف سیاسی در جامعه افزود: مردم از هر گرایش سیاسی وقتی نامزد مطلوب خود را در میدان رقابت ببینند، این مسئله باعث می شود که سطح مشارکت و شور انتخابات بالا برود و جریانات مختلف نیز ترغیب شوند که با حضور فعال در عرصه، از برنامه ها، موفقیت ها یا دلایل عدم توفیق خود در گذشته سخن بگویند.

عضو حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه کنار کشیدن و بی تفاوت بودن به موضوع انتخابات کار درستی نیست، اظهار کرد: صحنه انتخابات تا به الان این طور نشان می دهد که رقابت اصلی بین اعتدالیون و اصولگرایان است، به عبارت دیگر نقش و موقعیت جریانات اصلاح طلب در این میدان پررنگ نیست.

وی ادامه داد: اگر قرار به مبارزه جدی باشد، دو نامزد شاخص این جا مطرح هستند آقای سیدابراهیم رئیسی از جریان اصولگرایان و آقای علی لاریجانی از جریان اعتدال. البته این دو با هم در عرصه انتخابات حاضر نمی شوند اما هر کدام به تنهایی بیایند قطعا رئیس جمهور می شوند.

این فعال سیاسی اظهار کرد: آقای لاریجانی زمانی خواهد آمد که آقای رئیسی نامزد انتخابات نباشد. در چنین شرایطی هر رقیب دیگری مقابل آقای لاریجانی باشد، برنده میدان آقای لاریجانی خواهد بود. در واقع با نیامدن آقای رئیسی، قطعا اعتدالیون و خواص دو جریان سیاسی پشت آقای لاریجانی می آیند و از او حمایت می کنند.

لاهوتی با بیان اینکه قطعا یک نفر از میان آقایان رئیسی و لاریجانی رئیس جمهور آینده ایران خواهد بود، تأکید کرد: تا الان اخبارهای متفاوتی درباره تصمیم آقای رئیسی منتشر می شود. اگر به هر دلیلی ایشان در انتخابات ثبت نام نکند. آقای لاریجانی می آید و برنده میدان رقابت می شود.