معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در برخی شهرستان‌های گیلان که تعداد مسافران در آنجا بیشتر بوده چند نفر به کرونای انگلیسی مبتلا شدند، گفت: از آنجایی که سرعت انتقال این نوع ویروس بالاتر است، احتمال افزایش مبتلایان به آن طی چند روز آینده وجود دارد.

به گزارش ندای گیلان،آبتین حیدرزاده در گفتگو با مهر با اشاره به افزایش تعداد بیماران کرونایی در گیلان، اظهار کرد: ۸۰ بیمار کرونایی جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گیلان بستری شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تعداد بیماران کرونایی بستری در گیلان را به ۳۳۰ نفر افزایش یافته است، افزود: ۸۰ نفر از این بیماران بدحال بوده و در آی سی یو بستری هستند.

وی با بیان اینکه در برخی شهرستان‌های گیلان که تعداد مسافران در آنجا بیشتر بوده چند نفر به کرونای انگلیسی مبتلا شدند، گفت: از آنجایی که سرعت انتقال این نوع ویروس بالاتر است، احتمال افزایش مبتلایان به آن طی چند روز آینده وجود دارد.

حیدرزاده با اشاره به اینکه تمامی بیماران توسط علوم پزشکی گیلان رهگیری می‌شوند، بیان کرد: افراد پس از پایان سفر به مدت دو هفته از تماس با سایر افراد خودداری کنند و در صورت داشتن علائم حتماً به مراکز درمانی مراجعه کنند.