نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه در صورت تداوم شرایط موجود قطعا وضعیت شهرهای استان قرمز می‌شود:‌ مسئولان باید اقدامات لازم جهت جلوگیری از ورود مسافران جدید به گیلان را فراهم کنند زیرا در غیر این صورت شرایط استان از لحاظ رنگ‌بندی‌های انجام شده به سرعت تغییر پیدا می‌کند.

به گزارش ندای گیلان به نقل از شبستان،جبار کوچکی‌نژاد، با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد ورود خیل عظیمی از گردشگران و مسافران نوروزی به گیلان بودیم اظهار داشت: آمار مبتلایان به کرونا در گیلان افزایش یافته و این موضوع نگران کننده است از طرفی در صورت تداوم شرایط موجود قطعا وضعیت شهرهای استان قرمز می‌شود.

 

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با تاکید بر اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا مشکلات و چالش‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش‌های اقتصادی و کسب‌وکارها به وجود آمده است عنوان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون کادر درمان، پرستاران و پزشکان فشارهای زیادی را متحمل شده‌اند و با تمام سختی‌ها و کمبودهای موجود خدمات درمانی را به بیماران ارائه داده‌اند.

 

کوچکی‌نژاد به موضوع بازدید خود از ۲ بیمارستان استان گیلان و بستری بودن شماری از بیماران کرونایی در این دو مرکز درمانی نیز اشاره کرد و افزود:‌ مسئولان باید اقدامات لازم جهت جلوگیری از ورود مسافران جدید به گیلان را فراهم کنند زیرا در غیر این صورت شرایط استان از لحاظ رنگ‌بندی‌های انجام شده به سرعت تغییر پیدا می‌کند.

 

وی عدم وجود یک انسجام واحد در ستاد مقابله با کرونا برای تصمیم‌گیری جهت اعمال محدودیت در ترددها را مورد انتقاد قرار داد و ابراز داشت: به علت دوگانگی در دستورهایی که در بحث نحوه اعمال محدودیت برای سفرهای نوروزی از سوی رئیس‌جمهور و سایر مسئولان ستاد مقابله با کرونا وجود داشت شاهد ورود مسافران به شهرهای مختلف کشور هستیم.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه نباید وضعیت به گونه‌ای پیش برود که شرایط در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در پی افزایش شمار بیماران کرونایی مانند سال گذشته وخیم شود خاطرنشان کرد: مدافعان سلامت در یک سال و نیم گذشته فداکاری‌های زیادی کردند و نباید اجازه دهیم تا نتیجه تلاش‌های آنان از بین برود.