یک فعال سیاسی و اجتماعی حل معضل بیکاری جوانان از مهم‌ترین اولویت‌های کشور در دوران کنونی دانست و گفت: حل معضلات اجتماعی گریبان‌گیر جامعه از جمله عدم تمایل به ازدواج، بدون ایجاد اشتغال و درآمد مناسب برای جوانان مقدور نیست.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد محمودیان فعال سیاسی و اجتماعی در گفتگویی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان در خصوص اهمیت توجه به نسل جوان در ایران، اظهار داشت: جوانان یکی از تأثیرگذارترین مؤلفه‌های گسترش و ارتقاء اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه ما محسوب می‌شوند و نقش اساسی و مهمی را در رشد و پیشرفت کشور ایفا می‌کنند .

وی با اشاره به اینکه نسل جوان ایرانی سهم عمده‌ای از تحولات مهم این کشور را برعهده داشته است، گفت: جوانان ایرانی در عرصه‌های مختلف، از شکل‌گیری انقلاب نورانی جمهوری اسلامی گرفته تا ۸ سال دفاع مقدس و پیشرفت‌های شایان توجه علمی با عنایت به تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه نظام سلطه در زمینه‌های هسته‌ای، هوا و فضا، پزشکی و دارویی، نانو و لیزر و … همواره پرچم‌دار و پیشرو و ثابت‌قدم بوده‌اند .

محمودیان افزود: متأسفانه موضوعات مهم و اساسی از قبیل بیکاری و ازدواج و مسکن جوانان تبدیل به معضل و مشکل قابل‌توجهی شده و دراین‌رابطه مسئولان باید به دنبال راهکارهای مناسب و عاجلی باشند .

عضو هیئت‌رئیسه دوره سوم شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه رفع بیکاری و ایجاد و حمایت از اشتغال‌های جدید می‌تواند راهکارهایی مناسب و مؤثری برای حل بخشی از معضلات جوانان باشد، تأکید کرد: آموزش‌های مهارتی و ایجاد تخصص‌های فنی و حرفه‌ای، افزایش ساخت مسکن و فعالیت‌های زیربنایی و عمرانی، توسعه صنعت توریسم و گردشگری، حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان، ایجاد و حمایت از مشاغل کوچک و خانگی، به‌ویژه مشاغل روستایی، توجه ویژه به کسب‌وکارهای کوچک، استارت‌آپ‌ها و علوم دانش‌بنیان، همگی می‌تواند در بهبود شرایط زندگی جوانان نقش مثمر ثمری داشته باشد.

محمودیان خاطرنشان کرد: چنانچه موارد فوق مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد و معضل بیکاری در جامعه حل شود، جوانان لایق ما دارای درآمدهای ثابت و پایدار شده و در اندک‌زمان، مشکل مسکن و ازدواج آنها نیز از بن‌بست فعلی خارج خواهد شد .

وی ابراز داشت: امیدوارم در سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری به‌عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها» نام گذاری شده با همت جوانان این مرزوبوم زمینه رشد و بالندگی هرچه بیشتر ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف بیش‌ازپیش فراهم شود .