سردار ملکی از افزایش ۱۹۳ درصدی ورود خودرو به استان خبرداد و گفت: در طرح ممنوعیت تردد شبانه ۴۶ هزار و ۹۴۱ خودرو جریمه شده‌اند.

به گزارش ندای گیلان، سردار “عزیزاله ملکی” در جمع خبرنگاران با اشاره به میهمان نوازی و خدمت‌رسانی مطلوب به هموطنان به عنوان یکی از اولویت‌های پلیس گیلان در طرح نوروزی گفت: بالا بردن سطح آمادگی، التزام به رعایت انضباط ظاهری و معنوی، زیبندگی به اخلاقیات و معنویات، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای، ارائه خدمت مضاعف به مسافران و هماهنگی و برنامه‌ریزی مناسب با سازمان‌های امدادی به منظور خدمت رسانی مطلوب‌تر به مسافران از جمله اقدامات پلیس گیلان در ایام تعطیلات نوروزی است.

رییس پلیس گیلان از ورود ۵۹۳ هزار و ۶۱۱ دستگاه خودرو از محورهای ورودی به استان گیلان از ابتدای نوروز تاکنون خبرداد و افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۹۳ درصدی ورود خودرو به استان را شاهد بودیم.

 

*کاهش ۳۸ درصدی تصادفات جاده ای در گیلان

وی با اشاره به کاهش ۳۸ درصدی تصادفات جاده ای در مقایسه با سال گذشته تصریح کرد: با همکاری مسافران و تلاش شبانه‌روزی ماموران پلیس راه و راهنمایی و رانندگی با کاهش۴۰ درصدی تلفات رانندگی مواجه بودیم.

فرمانده انتظامی گیلان طرح ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این راستا ۴۶ هزار و ۹۴۱ خودرو جریمه شده‌اند.

 

وی خط قرمز و دغدغه نیروی انتظامی را امنیت مردم اعلام کرد که در همین راستا تقویت توان عملیاتی شهرستان‌ها و عوامل گشتی در حوزه انتظامی و ترافیکی از نمونه اقدامات فرماندهی انتظامی گیلان در راستای تامین نظم و امنیت در این ایام است.

 

*مشارکت هزار و ۸۰ نفر پلیس‌ افتخاری در استان
رییس پلیس گیلان از دیگر اقدامات پلیس گیلان را بکارگیری کارکنان ستادی و کمکی در شهرستان‌ها و مناطق گردشگری به منظور جلوگیری و کاهش تخلفات و جرایم دانست و اظهارکرد: در این راستا ۱۰ نقطه حائز اهمیت و پرخطر شناسایی شد که با بهره‌گیری از تیم‌های مختلف، طرح‌های انتظامی را برای پیشگیری از جرایم در این نقاط به مرحله اجرا درآمد.

وی در ادامه از مشارکت هزار و ۸۰ نفر پلیس‌ افتخاری و همچنین هزار و ۲۷۵ نفر از نگهبانان مراقبتی و حفاظتی، اقدامات خوبی در جهت ارتقاء امنیت پایدار در سطح استان خبرداد و اذعان کرد: ۵۱۸ واحد گشت‌های انتظامی، ترافیکی، تخصصی و نظارتی در محورهای مواصلاتی استان حضور دارند.

 

*بازدید از ۷ هزار و ۳۹۷ واحد صنفی گیلان

ملکی بازدید از اصناف و اماکن عمومی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: هفت هزار و ۳۹۷ واحد صنفی و اماکن عمومی توسط پلیس از آغاز طرح نوروزی تاکنون مورد بازدید قرار گرفته است.

 

وی تصریح کرد: در این بازدیدها برای ۳۹۶ واحد صنفی اخطار پلمب صادر و ۱۹ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح نوروزی در راستای برخورد با هنجارشکنان برای پنج هزار و ۳۱ راننده متخلف هشدار صادر شده است اعلام کرد: در طرح نوروزی از تردد ۶ گروه گردشگری فاقد مجوز شامل ۱۱۷ نفر جلوگیری به عمل آمده است.

سردار ملکی در پایان با تاکید بر لزوم توجه جدی هموطنان به هشدارها و توصیه‌های انتظامی، بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط شهروندان و مسافران تاکید کرد و از هموطنان خواست با توجه به شیوع ویروس کرونا از سفرهای غیرضروری به استان گیلان و تجمع در اماکن عمومی به ویژه فضاهای سرپوشیده خودداری کنند.