دولت عراق تأمین امنیت زائران ایرانی از مرز خسروی را پذیرفته و در این خصوص كلیه تمهیدات لازم تدوین و برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش ندای گیلان،داود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از وضعیت تردد، صادرات، عبور و مرور كامیون‌های حمل كالا و سوخت را در مرز خسروی اظهار داشت: تمامی تمهیدات و مسائل اساسی پیرامون تردد زائران در ایام اربعین حسینی سال جاری ازجمله تأمین مسائل امنیتی زائران و ممانعت از تردد افراد بدون پاسپورت و ویزا صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و تردد زائران ایرانی از مرزهای غربی كشور برای شركت در این راهپیمایی بزرگ افزود: پایانه مسافری مرز خسروی كه می‌توانست ظرفیتی بسیار خوب در این زمینه باشد، طی سال‌های گذشته به دلیل برخی از مسائل ازجمله ناامنی داخل عراق، بلااستفاده مانده و یا خیلی ضعیف از امكانات آن بهره‌برداری شده است.

وی جهت تسهیل در تردد زائران گفت: یكی از مسائلی كه باید به آن توجه كنیم افزایش گیت‌های مرز خسروی است و به نظر می‌رسد پیش‌بینی برای مرز خسروی ۶۰ گیت كافی باشد.

استفاده از مصالح پیش ساخته برای توسعه  زیرساخت‌ها

مهندس كشاورزیان در این بازدید با تأكید بر تسریع در آماده‌سازی زیرساخت‌های این مرز برای تردد زائران اربعین تصریح نمود: ازآنجایی‌که فرصت برای ایجاد برخی از زیرساخت‌ها در داخل محوطه و پاركینگ وجود ندارد و شیوه سنتی زمان‌بر خواهد بود از مصالح از پیش‌ساخته شده استفاده خواهد شد. همچنین بخشی از محور تا مرز خسروی نیاز به آسفالت و یا روكش آسفالت دارد و نكته مهم، مدیریت درست مسائل با هدف تأمین رفاه حال زائران در رفت‌وآمد خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: باید به‌طورجدی از ورود خودروهای شخصی به نقطه صفر مرزی جلوگیری شود زیرا ترافیك و مشكلات دیگر را با توجه به سابقه سال‌های گذشته به وجود خواهد آورد.

وی با تأكید بر انجام پیش‌بینی‌های لازم جهت ممانعت از ترددهای بدون پاسپورت و ویزا اظهار داشت: سابقه تردد بدون پاسپورت و ویزا تنها در مرز مهران است و در شلمچه و چزابه چنین مشكلی وجود ندارد.

وی در خاتمه با توجه به حجم بالای تردد زائران در ایام اربعین حسینی گفت: مقرراست در سال جاری عزیمت زائران عتبات از مرزهای کشور بین مرزهای چند استان غربی تقسیم شود تا ترددها با آرامش انجام گردد.

شایان‌ذکر است در حاشیه این بازدید فرماندار قصر شیرین نیز در تشریح آخرین فعالیت‌ها و اقدامات زیرساختی انجام‌شده در مرز پرویز خان گفت: یك دستگاه ایکس ری با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان برای كنترل تردد كامیون‌ها خریداری و در پایانه نصب شده است.

بر اساس این گزارش مدیركل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان كرمانشاه نیز در این بازدید اظهار داشت: در حال حاضر ورود و خروج مسافران مرز پرویز خان از یك سالن انجام می‌گیرد و با راه‌اندازی سالن جدید به‌زودی مسیر ورود و خروج مسافران از هم جدا خواهد شد.

خسروانی در خصوص تأمین رفاه حال مسافران و تسریع در امر بازرسی عنوان كرد: هم‌اكنون دو بازرس خانم نیز در مرز پرویز خان مستقر هستند.

وی در خاتمه تصریح كرد: دولت عراق تأمین امنیت زائران ایرانی از مرز خسروی را پذیرفته و در این خصوص كلیه تمهیدات لازم تدوین و برنامه‌ریزی شده است.

اضافه می‌نماید معاون راهداری و مدیركل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهندس كشاورزیان را در این سفر همراهی می‌کردند.