در نهایت با گذشت 23 روز از گمشدن آتنا یکی از متهم های این پرونده به راز قتل هولناک این دختربچه اعتراف کرد.

به گزارش سرویس حوادث ندای گیلان از رکنا،ظهر یکشنبه 28 خرداد آتنا اصلانی، دختر بچه 7 ساله پارس آبادی زمانی که قصد داشت از پیش پدر دستفروش خود در یکی از خیابان های پارس آباد به خانه بازگردد ناپدید شد.
خبر گم شدن آتنا خیلی سریع تر از آنچه که در انتظار بود در شهر پیچید و تمامی ارگان ها و سازمان های مربوطه اعم از پلیس آگاهی، هلال احمر و… پای کار آمدند.

تلاش برای پیدا کردن ردی از آتنا 

کاراگاهان دایره جنایی پارس آباد در اولین قدم دوربین های مداربسته را مورد بررسی قرار دادند اما به خاطر سد معبر در خیابان محل گم شدن آتنا موفق به یافتن سرنخی نشدند.
تلاش اکیپ های هلال احمر نیز به صورت همه جانبه و با کمک سگ های امداد و نجات ادامه داشت و حتی عملیات جستجو به خارج از شهر نیز کشیده شد اما نیروهای امداد و نجات نیز نتوانستند اثری از آتنای هفت ساله پیدا کنند.

آتنا اصلانی

آتنا اصلانی

آتنا، موضوعی ملی می شود

هر چه بیشتر از گم شدن آتنا می گذشت، اهالی پارس آباد نیز نگران تر می شدند. در سطح فضای مجازی مردم منطقه نیز به گمشدن آتنا با هشتگ های گوناگون مانند ” آتنا جان سرعین هم چشم انتظار توست” و ” آتنا جان شهری چشم انتظار توست ” واکنش نشان دادند و برای پیدا شدن آتنا ابراز امیدواری کردند.

photo_2017-07-11_09-30-12

شکل گیری شایعات در مورد خودکشی رباینده آتنا

رفته رفته با گذشت زمان اولین شایعه ها در خصوص گم شدن آتنا شکل گرفت، یکی از این شایعات مربوط به خودکشی فردی بود که گفته می شد کسی است که آتنا را ربوده بود، اما این خبر توسط فرماندار پارس آباد تکذیب شد و مشخص شد که این خودکشی هیچ گونه ارتباطی با گم شدن آتنا نداشته است.

رازگشایی از جنایت هولناک مرد رنگرز

تحقیقات پلیسی منجر به دستگیری چند مظنون در مورد گم شدن مرموز آتنا شد، برادر قاتل به دلیل مشکوک شدن به برادرش به خانه وی رفت تا شاید سرنخی پیدا کند،  وی زمانی که وارد پارکینگ شد با صحنه هولناکی روبه رو شد و دست برادرش رو شد.

در نهایت با گذشت 23 روز از گمشدن آتنا یکی از متهم های این پرونده به راز قتل  هولناک این دختربچه اعتراف کرد.

نزول خواری که قاتل شد

اسماعیل 42 ساله، در همان محله ای که پدر آتنا دستفروشی می کرد یک کارگاه رنگرزی داشت و صاحب دو فرزند است. او که در محل به بدنام بودن و نزول خواری نیز مشهور بود در روز حادثه  هنگامی که آتنا از محل کار پدر خود به خانه بازمی گشت ربود و او را قربانی جنایت شوم خود کرد.

کشف جسد آتنا در ظرف بزرگ

در نهایت با اعتراف قاتل پرونده، روز گذشته تیمی از ماموران آگاهی برای پیدا کردن جسد راهی خانه اسماعیل شدند و جسد آتنا را در حالی که در یک ظرف بزرگ داخل پارکینگ بود یافتند.
جسد آتنا برای تحقیقات جنایی در مورد چگونگی قتل به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

آتنا اصلانی

التهاب اهالی پارس آباد 

هنگامی که خبراین جنایت هولناک در پارس آباد پیچید، احساسات مردم پارس آباد را به شدت جریحه دار کرد و مردم در واکنش به این جنایت به خیابان مقابل محل کار و منزل قاتل آمدند و خواهان اشد مجازات برای قاتل آتنا شدند.
اعتراضات به حدی بالاگرفت که مردم به محل کار قاتل رفته و آن را به آتش کشیدند. به همین دلیل برای حفظ آرامش منطقه دادستان به میان مردم آمد و آنها را به صبر و آرامش دعوت کرد و به مردم پارس آباد قول داد عامل این جنایت هولناک به زودی مجازات خواهد شد.

آتنا اصلانی

آتنا اصلانی

رازگشایی برای پی بردن به انگیزه مرد جنایتکار

پرونده آتنا رفته رفته بُعد ملی به خود گرفت و اکنون تمام ایران در انتظار مجازات عامل این جنایت وحشتناک هستند.
نقش خانواده و همسر مظنون در کمک به معمای ناپدید شدن آتنا و قتل وی بسیار حائز اهمیت بوده است. گفته می شود همسر و برادر متهم به قتل پس از مشکوک شدن به ماجرا، با مراجعه به مراجع قضایی، پرده از راز این جنایت برداشته است.
تحقیقات جنایی برای پرده برداری از علت و انگیزه قاتل در خصوص این جنایت وحشتناک ادامه دارد.

پرونده قتل آتنا فوق‌العاده و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود‌

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با اشاره به این که پرونده قتل آتنا در مرحله تحقیقات مقدماتی است گفت: این پرونده به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

ناصر عتباتی افزود: جسد آتنا اصلانی دختر هفت ساله پارس آبادی که جنازه وی پس از بیست روز مفقودی روز گذشته در پارکینگ منزل مسکونی قاتل کشف شد به پزشکی قانونی انتقال یافته است.

وی ادامه داد: جسد آتنا با حضور سه پزشک متخصص در پزشکی قانونی، کالبدگشایی و نمونه‌ برداری شده که اظهار نظر تخصصی در این زمینه مستلزم بررسی آزمایشگاهی، سم‌شناسی و پاتولوژی است.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با بیان این که منتظر نظر پزشکی قانونی هستیم تصریح کرد: متهم به ارتکاب قتل اعتراف کرده است و در زندان به سر می‌برد و هیچ گونه اغماض و چشم‌‌پوشی برای برخورد با این متهم انجام نخواهد شد.

عتباتی از دستور رئیس کل دادگستری استان اردبیل مبنی بر رسیدگی فوق‌العاده و خارج از نوبت به این پرونده خبر داد و تصریح کرد: پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و به صورت فوق‌العاده رسیدگی و حکم آن از سوی دادگاه کیفری یک استان صادر می‌شود و دادستانی مرکز استان نیز بر روند تحقیقات و آزمایشات تخصصی پزشکی قانونی نظارت ویژه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: انتظار ما از همشهریان و اصحاب قلم و رسانه این است که از گمانه‌زنی‌ها و جوسازی‌ها تا حد امکان پرهیز شود تا بتوانیم بررسی این پرونده را با جدیت و بدون مشکل در دستور کار قرار دهیم.

قاتل آتنا دختر معصوم ۷ ساله پارس‌آبادی به دومین قتل خود قبل از ماجرای آتنا اعتراف کرد.

 

دادستان عمومی وانقلاب پارس آباد با اعلام این خبر گفت :جسد خانمی که دوسال پیش درکنار روستای مجید آباد پیدا شده بود توسط همین شخص به قتل رسیده بوده که درجریان بازجویی به آن اعتراف کرد.

سید عبدالله طباطبایی افزود: با اعتراف قاتل  آتنا احتمال، اینکه وی به قتلهای سریالی مرتکب شده یا دست داشته باشد بیشتر است لذا تحقیقات و بازجویی از قاتل ادامه دارد وخبرهای تکمیلی به محض روشن شدن جریانات به اطلاع مردم خواهد رسید.

طباطبایی با تاکید براینکه به پرونده آتنا اصلانی خارج از نوبت رسیدگی میشود ،ضمن تشکر از احساسات انساندوستانه اهالی پارس‌آباد اطمینان داد در سریعترین زمان ممکن قاتل به سزای عمل خود خواهد رسید لاکن برای حفظ آرامش عمومی اجازه دهند پرونده مسیر قانونی خود را طی کند

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان پارس‌اباد با اشاره به اینکه از زمان مفقود شدن آتنا نیروهای انتظامی، پلیس آگاهی دادستانی و بازپرسی به صورت شبانه روز پیگیر ماجرا بودند تصریح کرد با اعتراف قاتل به قتل آتنا موضوع مفقودی وقتل آتنا پایان یافت اما بررسی قتل های احتمالی سریالی توسط قاتل همچنان ادامه دارد.

تشییع جنازه آتنا اصلانی+عکس

 

آتنا اصلانی

photo_2017-07-12_13-40-23

photo_2017-07-12_13-56-13

آتنا اصلانی

آتنا اصلانی

آتنا اصلانی

آتنا اصلانی

آتنا اصلانی

آتنا اصلانی

 

 

گفتگو با پدر آتنا اصلانی

سناریوی قتل آتنا اصلانی موجی از شایعات و اخبار درست ونادرست را بوجود آورد. پدر آتنا برای نخستین بار در گفت وگ با رکنا پرده از ماجرای گم شدن و قتل فرزندش برداشت.

پدر اتنا 35 سال دارد اما غم دردانه اش او را پیر کرده، چه آرزوهایی که برای او داشت اما دست سرنوشت او را برای همیشه از بهنام گرفت. صدایش آنقدر گرفته است که با زحمت می توان آن را شنید.
همه چیز از آن روز شوم در خرداد شروع شد، روزی که آتنا رفت اما دیگر نیامد. بهنام، پدر آتنا اصلانی در گفت وگوی اختصاصی با رکنا پرده از ماجرای گمشدن و در نهایت مرگ دلخراش دخترش برداشت.چند فرزند دارید؟ 
دو فرزند، آتنا و آسنا
در روزی که آتنا گم شد دقیقا چه اتفاقی افتاد؟
آتنا از صبح که سرکار رفته بودم همراه من آمد، در جای همیشگی خود در خیابان پزشکان بساط کرده بودم و مشغول کار شدم، تا اینکه ساعت چهار بعداز ظهر آتنا در کنارم نبود، از آن جایی که خانه استیجاری ما با محل بساط کردن من فاصله بسیار کمی دارد تصور کردم آتنا به خانه رفته است.چه زمانی متوجه شدید آتنا به خانه نرفته است و گم شده؟
تقریبا ساعت هفت شب بود که فهمیدم آتنا به خانه نرفته است، هرجایی که به ذهنمان می رسید گشتیم اما ردی از او پیدا نکردیم تا اینکه حوالی ساعت 9:30 شب ماجرا را با پلیس  در میان گذاشتیم و جست وجوها برای پیدا کردن آتنا در شهر، خارج از شهر و اطراف شهر ادامه پیدا کرد اما هیچ اثری از او پیدا نکردیم.چقدر از اسماعیل، قاتل  آتنا شناخت داشتید و تصور می کردید او در گم شدن آتنا نقشی داشته باشد؟
در حد سلام علیک، کسی از او خوشش نمیامد، اصلا تصورش را هم نمی کردم او در این ماجرا نقش داشته باشد، زیرا خودش پیگیر ماجرا بود و همواره طوری رفتار می کرد که می خواست کمک کند.

روزی که آتنا گم شد با او برخوردی داشتید؟
بله، صبح آن روز در حالی که آتنا در کنارم بود برای من ترشی آورد و برخورد دوستانه ای داشت اما غافل از اینکه او سعی داشته جلوی اتنا خود را به او به عنوان دوست من نشان بدهد تا آتنا به او اعتماد کند.

اینکه گفته می شود گاهی اوقات آتنا برای خوردن آب و یا دستشویی به مغازه اسماعیل می رفته صحت دارد یا خیر؟
خیر صحت ندارد، زیرا  خانه ما با محل کار من فاصله چندانی ندارد و آتنا برای رفتن دستشویی یا آب خوردن به خانه می رفت.

اولین باری که ظن کاراگاهان به سمت اسماعیل رفت کی بود؟
اولین بار پنج روز پس از گم شدن آتنا بود که او را دستگیر کردند و 16 روز بعد نیز به جنایت  خود اعتراف کرد و جسد آتنا در حالی که داخل یک بشکه آبی رنگ بود داخل پارکینگ خانه او کشف شد.

گفته می شود همسر و برادر اسماعیل در رو شدن راز جنایت او نقش داشته اند، این موضوع صحت دارد؟
برادر اسماعیل و همسر دومش به او شک کرده بودند و زمانی که پارکینگ خانه را جست وجو می کنند با یک دبه آبی رنگ روبه رو می شوند که پس از بررسی آن با جسد آتنا در آن مواجه می شوند.

این که گفته می شود جسد آتنا مثله شده است صحت دارد؟

خیر صحت ندارد جسد آتنا سالم بوده

کسی از خانواده قاتل در مراسم آتنا شرکت کرده است؟
خیر هیچ کس شرکت نکرده است و ما تاکنون با آن ها مواجه نشده ایم.

آرزوی آتنا چه بود و دوست داشت چه کاره شود؟
او به درس خواندن علاقه داشت و نقاشی های خوبی نیز می کشید، آتنا بسیار شیرین زبان بود.

اکنون آسنا و مادر آتنا چه حالی دارند؟
آسنا که چهار سال دارد هنوز دقیقا متوجه موضوع نشده است اما می داند که دیگر هم بازی کودکانه او نیست، مادر آتنا نیز اصلا حال خوبی ندارد و هر روز در بیمارستان و زیر سرم قرار دارد

خواسته شما از دستگاه قضائی چیست؟
رسیدگی سریع به پرونده و اشد مجازات برای قاتل آتنا

اگر روزی با قاتل آتنا روبه رو شوی به او چه می گویید؟
من با او هیچ صحبتی ندارم.

مهدی اصلانی، عموی آتنا در خصوص ماجرای دو زنه بودن اسماعیل گفت: اسماعیل با یک دختری ارتباط داشته و زمانی که همسرش این ماجرا را می فهمد از او جدا می شود او دو پسر و یک دختر نیز دارد.
قاتل آتنا تاکنون پرده از دو جنایت دیگر برداشته است، دو پرونده مشکوک دیگر نیز وجود دارد که هنوز مشخص نشده شیطان پارس آباد در آن ها نقش داشته است یا خیر.

قاتل «آتنا اصلانی» در ملا عام اعدام می‌شود

به گزارش ندای گیلان حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی در جمع خبرنگاران افزود: رسیدگی فوق‌العاده و خارج از نوبت به این پرونده در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور این پرونده به‌صورت فوق‌العاده رسیدگی و حکم آن از سوی دادگاه کیفری یک استان صادر می‌شود که دادستانی مرکز استان نیز بر روند تحقیقات و آزمایشات تخصصی پزشکی قانونی، نظارت ویژه خواهد داشت. وی با بیان این‌که هدف ما اجرای کامل عدالت است، یادآور شد: هیچ‌گونه اغماض و چشم‌پوشی در ارتباط با بررسی این پرونده وجود نخواهد داشت و این قاتل حتماً به اشد مجازات خواهد رسید. رئیس کل دادگستری استان اردبیل خاطرنشان کرد: با وجود این‌که وقوع این حادثه تلخ و ناگوار برای ما بسیار تاسف‌برانگیز بود، ولی از هیچ تلاشی برای بررسی این پرونده دریغ نشده است.

 

به گزارش ندای گیلان،چهره پدر و مادر آتنا کوچولو تکیده و صدایشان پر از بغض است، هر دو با شنیدن اسم آتنا کوچولو سرهایشان را میان دستان‌شان می‌گیرند . آنها به تشریح جزئیات تازه از زندگی و قتل هولناک دخترشان پرداختند.

از روز تولد آتنا کوچولو چیزی به خاطر دارید؟

۱۳ سال پیش با مادر آتنا ازدواج کردم و تا ۶ سال در حسرت بچه بودیم، البته برای درمان نزد هیچ دکتری نرفتیم، به خدا توکل کردیم تا اینکه آتنا به دنیا آمد.از تولد دخترم خیلی خوشحال شدیم، برایم جنسیت بچه مهم نبود، وقتی بچه‌ام دختر شد، برای انتخاب اسم به قرآن مراجعه و آتنا را انتخاب کردیم، سه سال بعد دختر دومم به دنیا آمد و اسم او را هم از قرآن برداشتیم و آسنا گذاشتیم.

واکنش «آتنا »به «آسنا» چگونه بود؟

خیلی خوشحال بود، انگار عروسک به آتنا داده بودند، همیشه هم مراقبش بود، دستش را می‌گرفت و نمی‌گذاشت بیرون از خانه برود و مرتب به مادرش می‌گفت بیرون برای آسنا خطر دارد.

برای خودش خطر نداشت؟

آتنا دختر باهوش و زرنگی بود، خیلی از خودش مراقبت می‌کرد، در و همسایه همه او را دوست داشتند، هنوز هم باور نمی‌کنم گرگی در بین ما بود و او را نمی‌شناختیم.

از چه سالی دستفروشی می‌کنی؟

چون هیچ شغلی نداشتم، از ۱۲ سال پیش فقط لباس کودک می‌فروختم که یعنی دستفروشی می‌کردم.

آتنا همیشه سر بساط دستفروشی شما می‌آمد؟

رابطه من و آتنا خیلی خوب بود، او هر روز پیش‌من می‌آمد، ساعت‌ها کنارم بود و بعد به خانه برمی‌گشت.

تصور نمی‌کنید محیط مردانه‌ای مانند دستفروشی برای دختربچه‌تان مناسب نبود؟

او فقط کنار من می‌ایستاد، با هیچ‌کس هم کاری نداشت، با هم غذا می‌خوردیم، بستنی می‌خریدیم و همه‌جا با هم بودیم، جز در مسیر بازگشت به خانه!

مادر: آتنا فقط پیش پدرش نمی‌رفت، او در خانه اسباب‌بازی و عروسک داشت، پارک و سرسره‌بازی را از همه‌چیز بیشتر دوست داشت، مرتب به گردش می‌رفتیم، نزد پدرش هم می‌رفت.

علاقه به تلویزیون داشت؟

خیلی، کارتون، فیلم و سریال را خیلی دوست داشت.

با هم به تماشای تلویزیون می‌نشستید؟

همیشه، حتی برنامه‌های خانواده تلویزیون را با هم نگاه می‌کردیم.

شما به‌عنوان مادر به او خطرات بیرون از خانه را گوشزد کرده بودید؟

بله، مرتب و بارها تکرار می‌کردم، هشدار زیادی هم داده بودیم، پدرش هم تذکر می‌داد. او هم دختر باهوشی بود و نزد غریبه‌ها نمی‌رفت.

تا حالا نگفته بود از کسی می‌ترسد؟

اصلاً، خیلی جسور و باهوش بود، خیلی وقت‌ها در تاریکی هم تنها بیرون می‌رفت اما هیچ نگرانی‌ای نداشتیم.

پدر: خیلی‌ها او را دوست داشتند و در محله آدم‌های خوب زیادی هستند، بیشتر با دخترها همبازی بود، حتی اجازه نمی‌داد عمو یا دایی‌اش او را در آغوش بگیرند یا با هم عکس یادگاری بیندازند، همه خطرات را می‌دانست.

شما روزنامه می‌خوانید؟

قبلاً می‌خواندم و به صفحات حوادث علاقه داشتم.

حوادث مشابه این اتفاق را ندیده بودید که مراقبت بیشتری داشته باشید؟

اصلاً، چنین حادثه‌ای را ندیده و نخوانده بودم.

خانه‌تان تا محل دستفروشی چقدر فاصله دارد؟

۲۰۰ متری می‌شود و اصلاً تصور نمی‌کردم در چنین فاصله‌ای دخترم ربوده شود و به قتل برسد!

از کی قاتل را می‌شناسی؟

او را در حد سلام و احوالپرسی می‌شناسم، خیلی‌ها دوست نداشتند با اسماعیل رنگرز دوستی کنند.

چرا؟

نزول‌خور بود، بعدها فهمیدیم که از میوه‌فروشی زیر دفتر کارش که الان اسباب‌بازی‌فروشی شده است، دزدی می‌کرده و بعد برای همان میوه‌فروشی دردسر ایجاد کرده بود.

اما می‌گوید دخترت در محل کارش آب می‌خورد! پس باید رابطه خوبی با هم می‌داشتید؟

دروغ می‌گوید! دخترم در بیرون از خانه اصلاً علاقه‌ای به نوشیدن آب نداشت، هر وقت تشنه می‌شد، دوغ می‌خورد، اگر هم خیلی آب دلش می‌خواست، از مغازه‌ای که نزدیک من بود، آب می‌خورد، دستشویی هم فقط به خانه‌مان می‌رفت، قاتل دروغ می‌گوید.اسماعیل خیلی دروغگو است، گفته بود که به خاطر طلاهای آتنا او را کشته، در حالی که حساب بانکی‌اش ۸۰۰ میلیون تومان پس‌انداز دارد، بخشی از اینها شایعه است، مثل بقیه شایعه‌ها!

چه شایعه‌هایی؟

روزهای نخست می‌گفتند بهنام – بنده – در کار زیرخاکی است و با گروهی کردستانی مشکل دارد و آنها بچه را دزدیده‌اند، یا بدهی دارم و آتنا به خاطر این اختلاف مالی ربوده شده است در حالی که روحم از این ماجراها خبر ندارد.

از روز آخر بگویید؟

مادر: دخترم ساعت ۱۱ صبح از خواب بیدار شد، برادرزاده‌ام نان برای خانه خریده بود که آتنا سوار بر دوچرخه او نزد پدرش رفت.

پدر: ۵/ ۱۲ ظهر تا ۵/ ۶ عصر آتنا نزد من بود، ناهار با هم کباب خوردیم، بعد با گوشی‌ام بازی می‌کرد، حتی برایش اسباب‌بازی خریدم.

انگار قاتل هم همان روز به دیدنت آمده است؟

بله، خیلی عجیب بود، آتنا در حال بازی با گوشی‌ام بود که اسماعیل رنگرز در حالی که ۳ ظرف ترشی در دستش بود، نزدم آمد، یکی را به من داد و گفت که ترشی ییلاق است، بخور اگر خوب بود یک دبه برایت بیاورم و شنیدم که می‌خواست دو ظرف ترشی دیگر را به دو میوه‌فروشی بدهد اما دیدم که این کار را هم نکرده است. او فقط می‌خواست جلوی چشمان دخترم با من رفتار صمیمی داشته باشد تا او را براحتی فریب دهد.

چطوری؟

قاتل منتظر نشسته تا آتنا از من جدا شود و وقتی آتنا جلوی در محل کارش رسید، از روی پله‌ها دخترم را صدا می‌زند تا به او ترشی‌ بدهد که آتنا آن را به من برساند؛ دخترم که تصور می‌کرد آن مرد دوستم است، داخل راهرو شده و مرد پست‌فطرت آتنا را با دو دستش گرفته، دهانش را محکم چسبیده و با خود به محل کارش برده است و در را هم بسته است تا کسی متوجه نشود.

اصلاً در گذشته نگران رفت و آمدهای دخترتان نبودید؟

مادر: در پارس‌آباد چنین اتفاقی نیفتاده است که نگران شویم، اینجا شهری امن است و نمی‌دانستیم یک قاتل حرفه‌ای و بی رحم در اینجا زندگی می‌کند.

یعنی او را اصلاً ندیدید؟

پدر: چرا فقط یکبار، صبح روز بعد که پلیس به راسته دستفروش‌ها آمده بود او نزدم آمد با من دست داد و بدون اینکه حرفی بزند رفت، خیلی‌هم آرام و خونسرد بود.

اصلاً به اسماعیل رنگرز شک نداشتید؟

اصلاً! اما وقتی از آشنایی شنیدم که او در دو پرونده قتل تحت تعقیب بود دنیا روی سرم خراب شد و همان زمان پلیس اسماعیل را بازداشت‌کرده بود.

وقتی شنیدید جسد پیدا شده است باور می‌کردید دخترتان به قتل رسیده باشد؟

نمی‌خواستم باورکنم، به من زنگ زدند و گفتند همه مردم به سمت خانه اسماعیل می‌روند و انگار جسد در آنجا است. من هم خودم را به خانه قاتل رساندم و دیدم واقعیت دارد، این مرد خیلی زیرک بود حتی طلاهای دخترم را ماهرانه در کشوی داخل محل کارش پنهان کرده بود طوری که پلیس بار نخست در جست‌وجوها آنها را ندیده بود تا اینکه اعتراف کرد، جسد دخترم را هم داخل کیفی گذاشته و کیف را داخل کیسه‌ای پلاستیکی قرارداده و آن را پر از سرکه کرده‌بود تا بویش بلند نشود.

سپس جسد را داخل بشکه‌ای قرارداده و رویش را شن ریخته بود، پارکینگ خانه‌اش هم طوری ساخته شده که گمراه‌کننده است.

شخصیت قاتل چگونه بود؟

از خانواده‌اش شنیده‌ام که اسماعیل همیشه از مردم آزاری لذت می‌برد.

با خانواده‌اش روبه رو شده‌اید؟

پدر: نه اصلاً، اما نقل و قول‌هایی شنیده‌ام، مادرش گفته پسری به‌اسم اسماعیل ندارد، برادرش هم که خودش به پلیس زنگ زده و گفته جسد را پیدا کرده است. آنها پارس‌آباد را ترک کرده‌اند یا از ترس مردم پنهانی زندگی می‌کنند، فامیل‌هایشان در قره‌قاج زندگی می‌کنند احتمالاً به آنجا رفته‌اند.

به نظرت آنها از چنین قتلی اطلاعی داشته‌اند؟

امکان ندارد پسرشان را نشناسند و اما در مورد این قتل نمی‌دانم چه‌نظری بدهم.

نظریه پزشکی قانونی در مورد چگونگی قتل آتنا را می‌دانی؟

پدر: باور می‌کنید به ما هیچ حرفی نمی‌زنند، هیچ اطلاعی نداریم فقط قول داده‌اند تا یک ماه دیگر قاتل در ملأ عام اعدام شود اما نه، به نظرم فقط اعدام کافی نیست.

پس چه باید کرد؟

مادر: نمی‌دانم، سنگسار یا هر مرگی که او عذاب بکشد چون دختر نازنینم را عذاب داده است.

آتنا را در خواب دیده‌ای؟

مادر: نه ندیده‌ام، خیلی دلم برایش تنگ شده است، می‌خواستم به همه‌آرزوهایش برسد، او سوسیس بندری و پیتزا را خیلی دوست داشت و به پیتزا، بودجه می‌گفت، حالا آسنا مانده است، دیگر اجازه نمی‌دهم دخترکوچک‌ترم حتی اگر مانند آتنا خیلی زرنگ بود تنها به جایی برود.

اگر خانواده قاتل را ببینی چه واکنشی داری؟

امیدوارم آنها را نبینم، آنها باید از پارس‌آباد بروند وگرنه نمی‌دانم بتوانم خودم یا فامیلمان را آرام کنم تا اتفاقی نیفتد.

حرف آخر؟

از کل مردم ایران، مسئولان، رئیس‌جمهوری، وزیر رفاه، وزیر بهداشت، هنرمندان و ورزشکارها، روزنامه ایران و همه رسانه‌ها تشکر دارم که آتنا را دختر خودشان دانستند و با من و مادر آتنا همدردی کردند و پرونده قتل دخترم را پیگیری می‌کنند.

قتل زن جوان قبل از کشتن «آتنا»

فرمانده انتظامی استان اردبیل دیروز جزئیات تازه‌ای از اعتراف‌های عامل قتل «آتنا» ی ۷ ساله را تشریح کرد. سردار حسین عبدی، گفت:روز۲۸ خرداد و به‌دنبال اعلام گم شدن دخترک ساکن خیابان پزشکان شهرستان پارس آباد به پلیس، پرونده‌ای در این باره در اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تشکیل و تیمی مجرب مسئولیت رسیدگی به پرونده و کشف ماجرا را بر عهده گرفت.

در تحقیقات مقدماتی مشخص شد دختر بچه روز حادثه هنگام بازی در حوالی محل کار پدرش مفقود شده است.

بنابراین پس از بازبینی فیلم‌های ضبط شده از محل مفقودی و بررسی‌های تخصصی و تحقیقات جامع میدانی، فردی که در شغل رنگرزی فعالیت داشت و همسایه شغلی پدر آتنا بود به‌عنوان مظنون دستگیر و برای بازجویی به پلیس آگاهی انتقال داده شد. در جریان تحقیقات برادر و همسر مظنون با حضور در پلیس آگاهی اطلاعاتی را در خصوص فعالیت‌های مجرمانه این مرد رنگرز ارائه دادند که مشخص شد مظنون به گفته خودش مقادیری مواد مخدر دریک بشکه پلاستیکی در پارکینگ منزل مسکونی‌اش جاسازی کرده است.

بنابراین با اعزام مأموران به محل و انجام بازرسی‌های لازم، کارآگاهان پلیس آگاهی با جسد «آتنا» در بشکه پلاستیکی روبه‌رو شدند. متهم در بازجویی‌های پلیسی به قتل دختربچه معصوم پارس آبادی و همچنین قتل زن دیگری در سال ۹۱ اعتراف کرده وتحقیقات تخصصی از او همچنان ادامه دارد.

 

دستور ویژه رئیس جمهور برای رسیدگی وزارت کار به خانواده آتنا اصلانی/پدر آتنا صاحب شغل و خانه می شود

به گزارش ندای گیلان،وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: پدر آتنا با دستور رئیس جمهوری در یکی از مجتمع های کشت و صنعت مشغول به کار شد و قرار است خانواده وی به خانه ی مناسبی منتقل شوند.

علی ربیعی روز چهارشنبه در گفت و گویی، ضمن ابراز تاسف شدید از قتل بیرحمانه این دختر هفت ساله افزود: با توجه به اینکه پدر آتنا شغل ثابتی نداشت و از طریق دستفروشی امرار معاش می کرد، دکتر روحانی به من دستور دادند که شغل ثابتی برای ایشان فراهم کنم.

وی ادامه داد: همچنین خانه مناسبی برای زندگی خانواده آتنا در نظر گرفته شده است که بزودی به این خانه انتقال می شوند.
ربیعی با اشاره به رابطه مستقیم آسیب های اجتماعی با حاشیه نشینی ،افزود: حاشیه نشینی بسترساز آسیب های بی شمار به ویژه برای کودکان و نوجوانان است .
وی اظهار داشت: اگر پدر آتنا شغل مناسبی داشت و در چنگال بیکاری و دستفروشی نبود و از دختر خردسال خود بعنوان کمک کار استفاده نمی کرد ، این فاجعه رخ نمی داد.
به گفته وزیر کار، فراهم بودن بستر مناسب زندگی می تواند آسیب های بیشماری را مهار کند.
وی یادآور شد: اتفاقی که در خصوص آتنا افتاد، این گونه نیست که فقط در ایران این مسائل رخ می دهد بلکه کشورهای دیگر حتی کشورهای توسعه یافته هم از این امر مبرا نیستند و ما باید تلاش کنیم بسترها نامناسب را مهار کنیم.
ربیعی گفت: کودکان بشدت آسیب پذیرند ،جامعه باید نسبت به موضوع کودکان حساس شود به گونه ای که همواره جامعه به عنوان حامی کودک خود را مسئول بداند.
وی تاکید کرد: به عنوان یک کنشگر اجتماعی بر این اعتقادم که نظام آموزشی کشور باید به شیوه های درست و علمی کودکان را با مخاطراتی که ممکن است آنها را تهدید کند آشنا سازد.
وی گفت: حفظ حقوق شهروندی که از سوی رئیس دولت یازدهم مطرح شده است بدرستی همه آحاد جامعه از کودک تا بزرگسال را مورد توجه قرار داده است به گونه ای که با اجرای آن و نهادینه شدن حقوق شهروندی شاهد آسیب های کمتری به افراد خواهیم بود.
ربیعی گفت: دولت یازدهم و متعاقب آن دولت دوازدهم محو فقر مطلق را در دستور کار خود قرار داده است ،گام های اینچنین و همچنین توجه به مشکلات و مسائل محلات حاشیه شهرها از دیگر کارهایی است که از سوی دولت به جد پیگیری می شود.
جسد آتنا اصلانی که از روز 28 خرداد ناپدید شده بود، سرانجام پس از 20 روز در یک بشکه پلاستیکی در پارکینگ متهم پیدا شد. آتنا معمولا برای کمک به پدر دستفروش‌اش همراه او به خیابان می‌رفت. در روز حادثه که دختربچه برای رفتن به دستشویی یا خوردن آب از پدرش جدا شده بوده، ناپدید شده و دیگر به بساط پدر بازنگشت.
متهم مرد رنگرزی است که در همان خیابان مغازه دارد و آتنا همیشه برای رفع تشنگی یا رفتن به دستشویی به آنجا می‌رفته است. صاحب مغازه رنگرزی دستگیر شده و پس از دو هفته بازجویی به قتل آتنا اعتراف کرده است. به گفته دادستان اردبیل، متهم 42 ساله، متأهل، دارای دو فرزند و ‘سابقه‌دار’ است.

 

اخبار مرتبط با قتل آتنا اصلانی را بخوانید:

 

این خبر بنابر اخبار موثق و رسمی تا پایان محاکمه قاتل بروز می شود .

به گزارش ندای گیلان ستایش قریشی دختر 7 ساله افغان نیز سال گذشته مورد تجاوز و قتل قرار گرفته بود.تمام ماجرای قتل ستایش قریشی را اینجا بخوانید

همچین برای خواندن جدیدن ترین اخبار حوادث ایران اینجا را کلیک کنید.