معاون عمرانی استاندار گیلان در واکنش به صحبت های کوچکی نژاد گفت:اینکه استاندار فعلی را عامل بی‌ثباتی مدیریت شهری رشت در طول زمانی معادل سه دوره نمایندگی مجلس بخوانیم، آدرس غلط دادن است. عده‌ای به خاطر وابسته کردن مدیریت شهری به خود در رویدادهای سیاسی آتی، مانع صدور حکم برای گزینه های منتخب شورا می‌شوند.

به گزارش ندای گیلان،علی‌اوسط اکبری مقدم در گفت و گو با ایلنا، با اشاره به اظهارات جبار کوچکی نژاد در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر عدم بهره مندی استان گیلان از بودجه پسماند و نیز بلاتکلیفی شهرداری رشت به دلیل مشکلات مدیریتی استان، این اظهارات را نادرست و غیرمنصفانه دانست.

اکبری مقدم ضمن تشریح روند جذب اعتبارات مرتبط با حوزه پسماند در گیلان افزود: نسبت دادن نتیجه عملکرد ۵۰ساله بدون برنامه ریزی پسماند در شهرستان‌های مختلف استان از جمله شهر رشت به استانداری که کمتر از یک سال و نیم در استان حضور دارد و با تلاش شبانه‌روزی بیشترین دغدغه را معطوف به ساماندهی پسماند در گیلان نموده، غیرمنصفانه است.

جذب اعتبارات مرتبط با حوزه پسماند در گیلان نسبت به ادوار گذشته رشد چشمگیری داشته است

معاون عمرانی استانداری گیلان گفت: جذب اعتبارات مرتبط با حوزه پسماند در گیلان نسبت به ادوار گذشته رشد چشمگیری داشته و بطور مثال در پسماند شهری و روستایی، از مجموع ۷ میلیارد تومان در سال ۹۵،  به ۵۹ میلیارد تومان در سال ۹۶ افزایش پیدا کرده است.

مقدم افزود: در سال ۹۸ و در جریان سفر رئیس جمهور محترم به گیلان، با پیگیری ویژه دکتر سالاری استاندار محترم و تلاش دستگاه‌ها و حمایت نمایندگان، اتفاقی کم‌نظیر در میان تمام سفرهای استانی تمام روسای جمهور در استان گیلان رقم خورد و در مجموع ۲۰۳۷ میلیارد تومان شامل ۳۱۴ میلیارد تومان در سه پسماند (احداث زباله سوز، ساماندهی محل‌های دفن پسماند و کمپوست ) مصوب و همگی به استان ابلاغ گردید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به انتقادات نماینده رشت درباره نحوه جذب بودجه پسماند استان‌های شمالی گفت: بر خلاف صحبت آقای کوچکی نژاد، از ۱۱ میلیارد تومان بودجه ملی که به سه استان شمالی مربوط می‌شد، ۱۰ میلیارد تومان آن برای زباله سوز رشت ابلاغ شد که اتفاق خوبی است.

وی افزود: درخصوص مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوب برای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور جهت ایجاد تاسیسات پسماند با اولویت مشارکت بخش خصوصی نیز گفتنی است که این عتبار در کل کشور محقق نشد زیرا محل تامین آن نیم درصد عوارض آلایندگی و عدم تحقق آن قابل پیش بینی بود و علی القاعده در زمان تصویب بودجه در مجلس با توجه به احتمال بالا در عدم وصول آن، نمایندگان محترم می‌توانستند محل قابل تحققی برای آن پیشنهاد دهند.

کاش دوستان از رد بودجه دولت برای پسماند استان‌های شمالی توسط مجلس، جلوگیری و از حق مردم استان دفاع می کردند

مقدم با بیان اینکه دولت محترم در لایحه بودجه سال ۹۷ مبلغ دو میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مساله مدیریت پسماند با اولویت استان‌های شمالی مصوب و به مجلس تقدیم نموده بود که این تصمیم می توانست مشکلات پسماند سه استان شمالی از جمله گیلان را حل کن که متاسفانه رد شد و مصوب نگردید که ایکاش دوستان به جای آنکه امروز مدیران استانی را عامل مشکلات پسماند بدانند در آن زمان اعتراض و از حق مردم استان دفاع و از رد پیشنهاد مصوب دولت جلوگیری می‌کردند.

اینکه استاندار فعلی را عامل بی‌ثباتی مدیریت شهری رشت در طول زمانی معادل سه دوره نمایندگی مجلس بخوانیم، آدرس غلط دادن است

اوسط مقدم همچنین در خصوص عدم صدور حکم شهردار رشت و بلاتکلیفی مدیریت شهری با ابراز تعجب از اظهارات نماینده رشت تصریح کرد: در مدت حضور اینجانب بعنوان معاون عمرانی شهرداری رشت از سال ۹۰ تا ۹۳، شش بار شاهد تعویض شهردار و سرپرست شهرداری بوده‌ام، پیش تر از آن شهرداری رشت همواره از عدم ثبات و تغییرات مکرر رنج می‌برد که در طول این زمان اکثریت استانداران از نخبگان گیلانی و بومی بوده اند و بنابراین اینکه غیربومی بودن استاندار را دلیل مشکل بلاتکلیفی مدیریت شهری رشت بدانیم نوعی آدرس غلط دادن است.

وی افزود: آقای کوچکی‌نژاد بهتر از هر کس می‌دانند که این موضوع ریشه در اختلاف نظرهای سیاسی و گروهی درون استان و در مواردی عدم انتخاب گزینه‌های واجد شرایط توسط اعضای شورا داشته و منتسب کردن عدم صدور حکم شهردار به استانداری که بارها تاکید کرده است در صورت پیگیری مدیریت شهری آماده حمایت و کمک همه‌جانبه به شهرداری و شورای شهر است و بارها در حضور اینجانب با وزارت کشور مذاکره، مکاتبه و پیگیری جهت تثبیت  وضعیت مدیریت شهری رشت داشته منصفانه نیست.

عده‌ای به خاطر وابسته کردن مدیریت شهری به خود در رویدادهای سیاسی آتی، مانع صدور حکم برای گزینه های منتخب شورا می‌شوند

مقدم ادامه داد: عموم مردم می‌دانند و گلایه‌مند هستند که در زمان معادل سه دوره نمایندگی مجلس، شهر رشت بیش از ۱۰ شهردار و سرپرست به خود دیده است اما آیا مقصر این ده سال هم دکتر سالاری بوده است؟ قطعا با اندکی بررسی در عملکرد ادوار شورای شهر رشت خواهیم دید که انتخاب‌های بعضا نادرست و دخالت‌های مختلف مانع ثبات مدیریت شهری رشت شده است.

مقدم تصریح کرد: برخی افراد پس از هر مرحله انتخاب توسط شورای شهر رشت و قبل از ارسال  نامه معرفی منتخب توسط شورا، بلافاصله با تخریب و تهدید و با هدف وابسته کردن مدیریت شهری به خود، به منظور استفاده از امکانات عمومی در رویدادهای سیاسی آتی، مانع صدور حکم برای گزینه های منتخب شورا می‌شوند.

وی افزود: بهتر است دوستان به جای فرار رو به جلو، فرافکنی و انتقادات رسانه‌ای که شائبه تبلیغات انتخاباتی دارد نسبت به مسائلی که خود نیز در طول یک دهه مسوولیت موثر در استان و شهر رشت در حل آن توفیقی نداشته اند، پاسخگوی عملکرد چندین ساله و کارنامه خود باشند زیرا شعار، تبلیغ و تخریب در ماه‌های منتهی به انتخابات ممکن است برخلاف محاسبات، موثر و فریبنده نباشد.

معاون استانداری گیلان خاطرنشان کرد: به عنوان خادمان مردم در قوه مجریه، انتظار داریم نمایندگان محترم به جای جبهه‌گیری‌های رسانه‌ای یا اظهار نظر در مورد انتصابات و مسائل داخلی دستگاه‌های اجرایی، با تکمیل اطلاعات درست و دقیق و با استفاده از وظایف و اختیارات خود به حل مشکلات مردم کمک کنند که خوشبختانه این رویکرد در قاطبه نمایندگان محترم و پرتلاش استان در مجلس شورای اسلامی وجود دارد که امیدواریم منجر به رفع مشکلات مردم و توسعه استان گیلان شود.