مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: آئین طرح یاس "یاران آسیب پذیر"، طرح مشترک بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر استان گیلان آغاز به کار کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ضمن اشاره به برگزاری طرح یاس افزود: طرح یاس اقدام مشترک کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر کشور به منظور ارایه آموزش به دختران رده سنی ۳۰ الی ۴۰ سال مورد حمایت امداد در مورد شیوه های مواجهه با بحران با استفاده از ظرفیات خانه های هلال آموزش ببینند.

ایجاد هماهنگی و افزایش تاب آوری در بعد محلی از مزیت های طرح یاس محسوب می شود

در ادامه امید عظیمیان معاون امور جوانان هلال احمر استان گفت: بر اساس این طرح مشترک با ارائه آموزش های اجتماع محور فرد توان انجام کار مشارکتی را پیدا می کند و موجب ایجاد هماهنگی و افزایش تاب آوری در بعد محلی می شود و تعامل دختران مددجو ۳۰ الی ۴۰ سال با هلال احمر در این طرح فارغ از مزیت های مرتبط به مواقع بحران در روند عمومی توانمند سازی اجتماعی، ارتباطی و آموزشی و فرهنگی آنان موثر خواهد بود.

عظیمیان افزود: بر اساس این طرح باید ۱۰۰ نفر از دختران آموزش های لازم امدادی را دریافت نمایند که با شروع طرح یاس اکنون بخشی از دختران روستای بنکده و نشرودکل سنگر با حضور در چهارمین دوره آموزشی در اولین گروه آموزش دیده این طرح مشترک هستند.

عظیمیان هدف از اجرای این طرح را ارتقای عزت نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی در بین مخاطبین و توانمند سازی رفتاری، حضور در عرصه های اجتماعی و مشارکت در فعالیت جمعی، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک های اولیه و آشنایی حوادث و سوانح، ارتقای سطح دانش و مهارت و ترویج فرهنگ خود امدادی و دیگر امدادی بین مرم می باشد.

شایان ذکر است؛ در این مراسم به صورت نمادین به تعداد ۱۵ نفر از دختران فعال شرکت کننده تقدیر به عمل آمد.